Почнемо з базових потреб, основні з них
- лікарня з ремонтом і комфортними умовами перебування;
- зручне функціональне ліжко в палаті, чиста постільна білизна;
- душ, туалет;
- холодна та гаряча вода;
- опалення та кондиціонування;
- вентиляційна система – забезпечити чисте повітря;
- наявність медичного персоналу для допомоги в особистій гігієні важкохворим пацієнтам – миття, справляння фізіологічних потреб, підмивання, перекладання, годування та інше;
- якісне та різноманітне харчування;
- наявні медикаменти – щоб зняти біль та полегшити страждання хворого;
- можливість комфортного транспортування пацієнта – автомобіль, каталки;
- доглянута навколишня територія для прогулянок та реабілітації;
- якісне сучасне обладнання;
- стерильні інструменти;
- і головне – кваліфіковані лікарі!
Безпечні умови перебування
- Тактовний, доброзичливий персонал, який не несе загрози образити чи викликати у пацієнта неприємні емоції такі як страх, тривогу чи приниження.
- Персонал та електронна інформаційна база мають надійно тримати в таємниці інформацію, яку надає пацієнт лікарні.
- Інфекційне благополуччя – наявність мийних, дезінфекційних засобів, одноразових витратних матеріалів та правильне їх застосування.
- Кнопка виклику медсестри на відстані простягнутої руки хворого, дає впевненість і спокій, що завжди почують та прийдуть на допомогу.
- Комфортна одно або двомісна палата – місце, де пацієнт може залишитися на одинці з собою, в безпеці та затишку.
- Ефективна система управління якістю дає впевненість пацієнту в якості отриманої медичної послуги.
- Можливість відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю.
Соціальні потреби
- Моральна підтримка та увага медичного персоналу.
- Лікар-куратор, який не залишить пацієнта на одинці з хворобою, а скерує до потрібних фахівців та в спеціалізовані установи.
- Також дуже важливим фактором є можливість спілкування з іншими пацієнтами, наприклад в соціальних мережах; об’єднання на різних платформах для відгуків – це створює можливість вибору, а також довіри до лікарні та персоналу.
Такі інструменти підвищують рівень культури закладу та догляду за пацієнтом.
Потреби в повазі до гідності при наданні медичної допомоги.
Партнерські стосунки – сучасна модель взаємодії між лікарем і пацієнтом. Щоб побудувати таку довіру лікар повинен:
- вміти роз’яснити пацієнту сутність складних медичних процедур, при цьому не бути зарозумілим, принижуючи та натякаючи пацієнту на його некомпетентність в даній темі;
- потрібно ознайомлювати з планом обстеження і лікування;
- повідомляти про тривалість і мету тих чи інших процедур;
- про всі можливі несприятливі наслідки у разі відмови від лікування;
- інформувати про ускладнення, які можуть виникнути під час лікування;
- надати право пацієнту обирати лікуючого лікаря.
- І головне, лікар разом з пацієнтом, приймає рішення щодо подальшої тактики лікування.
Потреби в самовираженні, самореалізації
- Медичні працівники мають розширити межі свого розуму, щоб прийняти всі сучасні тенденції самовираження пацієнтів. Це може бути зміна статі, збільшення грудей, косметичні гінекологічні процедури, одностатеві партнери та інше.
- З повагою відноситися до політичних, релігійних переконань пацієнта та у виборі мови. Помічати індивідуальні цінності пацієнта та розуміти його почуття.
- Розуміти психічний стан пацієнта та співпереживати йому у горі.
- Пацієнт хоче бути почутим щодо зауважень або пропозицій покращення роботи закладу. Опитування, анкетування, аналіз отриманих даних та зворотний зв’язок дозволяє будувати особливий рівень довіри між пацієнтом і медичним закладом.
- Пацієнт прагне того, щоб його голос був визначальним у виборі діагностики та лікування, оскільки саме він є експертом власного стану. Для цього лікар має створити умови, при яких пацієнт буде розуміти і усвідомлювати всі ризики прийняття рішень щодо власного здоров’я.
Зрештою, вивчення та аналіз саме позитивного досвіду пацієнта є рушійною силою для покращення задоволеності його потреб.